Gra miejska

Światło Ducha

dla kogo: harcerze, harcerze starsi, wędrownicy

Pamiętając o 100-leciu urodzin Jana Pawła II, przygotowana została gra fabularna poświęcona tej wyjątkowej postaci. Jej trasa będzie wiodła przez miejsca w Zakopanem i na Podhalu, które związane są z papieżem Polakiem. W trakcie gry uczestnicy dowiedzą się także więcej o działalności ks. Józefa Tischnera. Trasa dzieli się na 3 ścieżki, na których uczestnicy będą mogli:

1) Poznać historię papieża Jana Pawła II.
limit miejsc: 120

2) Poznać i zrozumieć siebie (w kontekście duchowości).
limit miejsc: 120

3) Poznać i zrozumieć wartości chrześcijańskie, ponieważ „podstawą wychowania w ZHP są normy moralne wywodzące się z uniwersalnych, kulturowych i etycznych wartości chrześcijaństwa”.
limit miejsc: 120

Światło ze szczytów

dla kogo: harcerze, harcerze starsi, wędrownicy
limit miejsc: 500

Trasa ta wiedzie przez góry i połączona jest z grą decyzyjną. W górach często czyjeś życie zależy od konkretnej decyzji, dlatego gra dotyczy bezpieczeństwa i służby w górach, historii i osiągnięć TOPR, a także odpowiedzialności za drugiego człowieka.

Być w Zakopanym i nie iść w góry? To grzech! Ale żebyśmy mogli bezpiecznie chodzić po szlakach i podziwiać przyrodę, która od stuleci inspiruje, pociąga, przeraża i daje życie ludziom, musimy podejmować mądre decyzje.

Światło odwagi

dla kogo: harcerze, harcerze starci, wędrownicy
limit miejsc: 500

Trasa nawiązuje do historii kurierów podhalańskich, którzy wykazali się determinacją i odwagą podczas II wojny światowej. Podczas gry uczestnicy poznają historie konkretnych postaci, wywodzących się np. z kadry skoczków narciarskich, dowiedzą się o brawurowych ucieczkach, czy sposobach szmuglowania informacji tatrzańskimi szlakami. Trasa przewiduje współpracę między patrolami z zachowaniem dystansu społecznego.

Światło w służbie pokoju

dla kogo: harcerze starsi, wędrownicy
limit miejsc: 500

Odpowiadając na przesłanie tegorocznego BŚP oraz aktualną sytuację społeczno-polityczną, zwłaszcza na wschodzie Europy, trasa ta będzie dotyczyła pokoju i odpowiedzialności za jego utrzymywanie. Zamiast mapy i zaznaczonych punktów uczestnicy otrzymają wiersze lub wypowiedzi osób związanych z Zakopanem i sprawą pokoju (np. patronów ulic, bohaterów z tablic i pomników).

Trasa przewiduje współpracę między patrolami z zachowaniem dystansu społecznego, a także kontaktowanie się ze skautami. Podczas gry poruszony zostanie także problem pokoju i demokracji na Białorusi i Ukrainie, a uczestnicy nawiążą kontakt między innymi z dziennikarzami i korespondentami.

Światło z uśmiechu

dla kogo: zuchy
limit miejsc: 250

Dzieci wiedzą lepiej! Trasa zuchowa związana będzie z Orderem Uśmiechu nadawanym przez dzieci od 1968 roku za działania niosące dzieciom radość. Nie będzie to jednak nudna historia, a fascynująca podróż w czasie i spotkanie z nietuzinkowymi bohaterami, między innymi papieżem Janem Pawłem II, autorką serii powieści o Harrym Potterze J.K. Rowling, ratującą podczas wojny żydowskie dzieci Ireną Sendlerową, piosenkarką Majką Jeżowską i wieloma innymi znanymi ludźmi. Będzie też czas na niespodziankę specjalnie dla zuchów.