Program zlotu

Sobotnie gra miejska – 8 szlaków do wyboru

SZLAK: HISTORIA, KTÓRA MA MOC! – Szlak śladami założycieli harcerstwa: Andrzeja Małkowskiego i Olgi Drahonowskiej-Małkowskiej. Dzięki zadaniom na punktach uczestnicy będą mogli bliżej poznać historię harcerstwa i losy naszych bohaterów, a także zwiedzić miejsca im poświęcone: Pomnik Małkowskich i Muzeum Harcerstwa.

  • TRASA: 5-6km
  • UCZESTNICY: zuchy, harcerze, harcerze starsi, NS
  • LIMIT: 400 osób

SZLAK: MOC TATR -Zakopane to miejsce niezwykle ważne dla Światła. Poznajmy je razem lepiej i poczujmy Moc Tatr! Trasa przybliży uczestnikom przyrodę tatrzańską oraz kulturę góralską. Będzie to okazja do poznania gwary, tańca, kuchni zakopiańskiej oraz występującej tu wyjątkowej fauny i flory. Wspaniała baciarka gwarantowana.

  • TRASA: 5,5 km
  • UCZESTNICY: harcerze, harcerze starsi, NS
  • LIMIT: 450 osób

SZLAK: MOC SZTUKI -Uczestnicy trasy będą mieli okazję poznać parę ciekawostek dotyczących stylu, który zapoczątkował Stanisław Witkiewicz – stylu zakopiańskiego. Na patrole na trasie czekają zadania zespołowe, zagadki oraz zajęcia plastyczne, nawiązujące do podhalańskiego folkloru. Z pewnością miłośnicy architektury i sztuki będą zachwyceni artystyczną stroną Podhala!

  • TRASA: 5,5 km
  • UCZESTNICY: harcerze, NS
  • LIMIT: 450 osób

SZLAK: IDEA POKOJU -Podczas gry będziecie mieli okazję poczuć ducha Betlejemskiego Światła Pokoju. Poznacie historię i tradycję przekazywania Światła oraz przygotujecie się na jego odebranie w bardzo kreatywny sposób!

  • TRASA: 5 km
  • UCZESTNICY: harcerze, harcerze starsi, NS
  • LIMIT: 400 osób

SZLAK: MOC PROSTO Z GÓR – Trasa prowadzi przez jeden z najpopularniejszych szczytów Tatr – na Gubałówkę. Uczestnicy przede wszystkim sprawdzą swoją wytrzymałość, spojrzą na góry z innej perspektywy, a dzięki zadaniom odkryją moc Betlejemskiego Światła Pokoju. Byliście już kiedyś na Gubałówce? Nic straconego! Każdy górski szczyt z kolejnym przejściem daje nam nowe doświadczenia. Tym razem będziecie też podążać Drogą Światła. Czy jesteście gotowi na to wyzwanie?

  • TRASA: 7,5 km
  • UCZESTNICY: harcerze starsi, wędrownicy (przygotowani na wędrówkę po górach – odpowiedni ubiór i obuwie!)
  • LIMIT: 500 osób

SZLAK: MOC WIARY – Podczas trasy patrole będą miały okazje zobaczyć najpiękniejsze kościoły Zakopanego, a także zagłębić się w duchowość i religijność. To czas na wyjście w świat, rozmowę z drugim człowiekiem oraz spotkanie z samym sobą i Bogiem.

  • TRASA: 10 km
  • UCZESTNICY: harcerze starsi, wędrownicy
  • LIMIT: 500 osób

SZLAK ZUCHOWY: MAM TĘ MOC – Czy macie już w sobie „tę moc”? Betlejemskie Światło Pokoju doda jej każdemu zuchowi! Podczas gry patrole poszukiwać będą tajemniczych kopert z naklejkami, dzięki którym stworzą swój “Album BŚP”. W zrozumieniu idei Światła pomoże nam Prawo Zuchowe oraz bajka “Kraina Lodu” z bałwankiem Olafem na czele. Czas na przygodę!

  • TRASA: 4 km
  • UCZESTNICY: zuchy, NS
  • LIMIT: 250 osób

SZLAK: MOC SŁUŻBY – Szlak służby “Daję moc” jest to wersja szlaku dla instruktorów lub patroli wędrowniczych, którzy zamiast udziału w grze chcieliby wesprzeć ją organizacyjnie. Podczas gry wolontariusze będą pełnić służbę na podanym przez organizatorów punkcie stacjonarnym w różnych miejscach w Zakopanem. Wyznaczone punkty będą w budynkach – więc uczestnicy nie stracą na zdrowiu, a mogą zyskać satysfakcję ze współorganizacji gry dla 3000 harcerzy!

  • UCZESTNICY: instruktorzy, patrole wędrownicze do 5 osób plus opiekun
  • LIMIT: 60 osób

Sobotni program popołudniowy

Czuwanie modlitewne – czuwanie będzie przygotowaniem do przyjęcia światła. Zapraszamy wszystkich harcerzy do wspólnej modlitwy w duchu Taize

Gra społecznościowa – wieczorna gra dla wszystkich chętnych, którzy będą już w miejscach swojego zakwaterowania. Pytania, zadania, QUIZ. Będzie ciekawie!