Komunikaty dla patrolowych

KOMUNIKAT 8.12

Już za chwilę rozpocznie się Betlejemski Zlot. Poniżej przesyłamy garść ważnych informacji.

  1. Rejestracja patroli

Rejestracja patroli odbędzie się w Zakopiańskim Centrum Edukacji (ul. Kasprusie 35a).

Godziny otwarcia rejestracji:

piątek: 17:00-19:00

sobota: 08:00-10:00

Przypominamy, że wyprawkę odebrać mogą patrolowi lub osoby wskazane do odbioru w formularzu zgłoszeniowym. Na samym końcu wiadomości znajduje się podsumowanie zgłoszenia, w którym znajduje się ta informacja.

Jeśli wcześniej tego nie zrobiliście, a chcielibyście upoważnić inną osobę do odbioru wyprawki, to należy przekazać tej osobie pisemne upoważnienie. Upoważnienie trzeba będzie oddać w biurze zlotu.

Informujemy, że do odbioru wyprawek przygotowane będą 4 stanowiska, podzielone wg chorągwi.

  1. Koncert Betlejemskiego Światła Pokoju 2019

Koncert rozpoczynający Zlot odbędzie się w piątek w godz. 19:00-21:00 na Dolnej Równi Krupowej. Koncert ma charakter imprezy masowej. Nad bezpieczeństwem uczestników będzie czuwać wynajęta ochrona oraz służby medyczne. Prosimy o przestrzeganie wydawanych przez nich poleceń oraz o zapoznanie się oraz uczestników z poniższymi dokumentami przed wejściem na teren imprezy:

Program i regulamin imprezy masowej

Regulamin terenu imprezy masowej

Wejście na teren imprezy masowej będzie możliwe od godz. 18.15. Należy koniecznie posiadać nałożoną na siebie chustę harcerską. W czasie trwania imprezy do dyspozycji harcerzy będą toalety miejskie.

  1. Obiad

W trakcie gier miejskich na Dolnej Równi Krupowej w godz. 13:00-15:00 będzie wydawany obiad oraz herbata. W tym roku przygotowana będzie także wersja wegańska.

  1. Gra społecznościowa

Gra społecznościowa rozpocznie się o godzinie 19:00 w sobotę i potrwa dwie godziny. Uczestnicy mogą być w miejscu swojego zakwaterowania, w podróży, na Krupówkach lub w dowolnym innym miejscu. Dużym ułatwieniem jednak będzie, jeśli w czasie trwania gry cały patrol będzie w jednym miejscu.

Do rozpoczęcia zabawy będzie potrzebny identyfikator ID patrolu, który otrzymacie podczas rejestracji. Bez podania tego numeru nie będą naliczane punkty dla patrolu.

Regulamin gry dostępny jest na stronie www.swiatlo.zhp.pl. W zakładce: Gra społecznościowa. Zachęcamy do zapoznania się z nim.

Do udziału w akcji możecie się również trochę przygotować. Zachęcamy do tego, by przed rozpoczęciem gry:

  • poszukać miejsca z dobrym zasięgiem, gdzie bez problemu będzie dostępny Internet,
  • zainstalować bezpłatną aplikację MindMeister na jeden z telefonów,
  • przez cały dzień w Zakopanem robić dużo fajnych zdjęć (w różnych miejscach),
  • podczas gry miejskiej w sobotę (lub aktywności własnych) zbierać różne rzeczy związane z Zakopanem,
  • większa biała kartka, klej i nożyczki… też mogą być przydatne.

Do zobaczenia w sobotę o godz. 19:00 na wydarzeniu

  1. Przekazanie światła

Przekazanie Światła odbędzie się w niedzielę o godz. 8:30 w Sanktuarium na Krzeptówkach. W czasie Mszy Świętej Naczelniczka ZHP wraz z Przewodniczącym ZHP odbiorą Światło od słowackich skautów.

Na zakończenie Mszy Świętej (w czasie „ogłoszeń parafialnych”) światło zostanie przekazane oficjalnym delegacjom chorągwi.

Przekazanie Światła wszystkim patrolom odbędzie po zakończeniu Mszy w kaplicy. Prosimy o nieustawianie się w kolejce w Sanktuarium.

Druga Msza Święta z przekazaniem Światła odbędzie się w Schronisku na Głodówce o godz. 11:00.

  1. Promocja

Pamiętajcie, aby wrzucając zdjęcia z BŚP odpowiednio je otagować:

#zhp #bsp2019

  1. Harmonogram zlotu

Aktualny harmonogram zlotu z podanymi godzinami i miejscami realizacji programu znajdziecie na stronie pod linkiem.

KOMUNIKAT Z 30.11

Zlot już za dwa tygodnie, dlatego chcemy wysłać kilka informacji programowych:

    1. Przypominamy o wykonaniu zadania przedzlotowego, które wlicza się w ogólną punktację zlotu. Warto powalczyć o nagrodę! Więcej informacji na stronie www.swiatlo.zhp.pl Jeżeli zaplanowana przez Was akcja jest w późniejszym terminie, nie przejmujcie się, śmiało wysyłajcie do nas swoje reportaże jeszcze w następnym tygodniu!
    1. Wszystkie patrole zuchowe zachęcamy do wzięcia udziału w Betlejemskiej Poczcie Zuchowej. Czekamy na Wasze pocztówki. Zachęćcie również gromady w swoich środowiskach, które nie mogą być z nami w Zakopanem! Więcej informacji na stronie www.swiatlo.zhp.pl lub na wydarzeniu https://www.facebook.com/events/372580846955435/
    1. W sobotę o 9:00 rano Msza Św. odbędzie się w dwóch miejscach:
      w Sanktuarium św. Rodziny na Krupówkach oraz w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Wybierzcie miejsce, do którego będzie Wam bliżej.
  1. Podczas gry sobotniej weźmiecie udział w szlaku, który wybraliście podczas zgłoszenia. Organizatorzy gry proszą o zabranie kilku rzeczy, które przydadzą się podczas gry:

Szlak Mam tę moc – każdy patrol zapisany na trasę zuchową ma za zadanie przygotować i zabrać ze sobą na grę:
a) wykonany dowolną techniką herb swojego miasta, format A6
b) album BŚP, w którym wykonywane będą zadania podczas gry- format A4 lub A5. Wymagane elementy to: strona tytułowa w tematyce zlotu z nazwą patrolu, spis członków patrolu, minimum 10 pustych stron.

Szlak Historia, która ma moc – mazaki lub kredki, nożyczki na patrol
Szlak Idea Pokoju – nożyczki (każdy), kredki lub mazaki na patrol
Szlak Moc prosto z gór –

    1. każdy uczestnik proszony jest o zabranie ze sobą słoika (małego, np. po dżemie)
  1. na patrol: pocztówka z Zakopanego ze znaczkiem, długopis, nożyczki

Szlak Moc sztuki – mazaki lub kredki na patrol

Szlak Moc Tatr – nożyczki (każdy), kredki lub mazaki na patrol

Wszystkie szlaki – podczas gry, w kilku miejscach przydatna będzie aplikacja do czytania QR kodów

Informujemy, że zadania wykonane podczas gry będą liczyły się ogólnej punktacji zlotu.

    1. Czuwanie modlitewne przygotowujące do przyjęcia światła, odbędzie się w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach.
  1. Sobotnia gra społecznościowa – nie jest obowiązkowym punktem programu zlotu. Jest alternatywą dla chętnych patroli w miejscach swojego zakwaterowania. Jest skierowana do wszystkich pionów metodycznych. Gra odbywać się będzie na wydarzeniu na portalu społecznościowym Facebook: https://www.facebook.com/events/2493176150947133/
    Aby być na bieżąco zapraszamy do kliknięcia przez patrolowego „Wezmę udział”. Wszystkie informacje na wydarzeniu lub na stronie www.swiatlo.zhp.pl w zakładce „Gra społecznościowa”.

Punkty z gry będą wliczane do punktacji całego zlotu.

Informacje organizacyjne zostaną przesłane w najbliższym tygodniu.